Obchodní Podmínky
Prodávající:
Bc. Matej Soroka, se sídlem Vír 29, 592 66 Vír, IČO: 23709189,
zapsaný v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Bystřice nad Pernštejnem.
E-mail: drevovletu@gmail.com, tel.: +420 732 467 264Prodej přes e-shop: www.drevovletu.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), vzájemná práva a povinnosti mezi námi jako prodávajícím („My“) a vámi jako kupujícím („Vy“) vzniklé v souvislosti s nákupem zboží (dále jen „Zboží“) v našem internetovém obchodě (dále jen „E-shop“).
Zpracování osobních údajů se řídí dokumentem Zásady zpracování osobních údajů (GDPR), dostupným zde:
https://www.drevovletu.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
Pokud se v procesu objednávky dohodneme na odchylce od těchto Podmínek, má taková dohoda přednost.
1. Definice
Cena: částka za Zboží.
Cena za dopravu: náklady na doručení a balení.
Celková cena: Cena + Cena za dopravu (včetně DPH).
Objednávka: váš návrh na uzavření kupní smlouvy.
Smlouva: kupní smlouva uzavřená na dálku prostřednictvím E-shopu.
Uživatelský účet: účet umožňující správu údajů a historii nákupů.
2. Obecná ustanovení
Nákup je možný pouze přes webové rozhraní E-shopu. Při objednávce uvádějte správné a pravdivé údaje; zadané údaje považujeme za správné.
Na E-shopu umožňujeme hodnocení zakoupeného Zboží; recenze párujeme s reálnými objednávkami (v našem systému je u recenze interně přiřazeno ID objednávky).
3. Uzavření Smlouvy
Smlouvu uzavíráme v českém jazyce a na dálku. Náklady na prostředky komunikace na dálku si hradíte sami (běžný internet apod.).
Postup objednávky:
vložení Zboží do košíku, volba dopravy a platby;
vyplnění identifikačních a doručovacích údajů;
kontrola údajů a potvrzení seznámení s Podmínkami;
odeslání přes tlačítko „Objednat s povinností platby“.
Po přijetí Objednávky vám e-mailem zašleme potvrzení s rekapitulací a přiloženými Podmínkami – tím je Smlouva uzavřena.
Odmítnutí/změna Objednávky: Pokud Zboží není dostupné, nebo došlo k zjevné chybě v Ceně (např. nesmyslné číslo, chybějící cifra), můžeme vám nabídnout novou Smlouvu s upravenými podmínkami. Smlouva je pak uzavřena až vaším souhlasem.
Odesláním Objednávky vám vzniká povinnost uhradit Celkovou cenu.
4. Uživatelský účet
Registrací vzniká Uživatelský účet. Údaje udržujte aktuální. Přístup je chráněn jménem a heslem; uchovávejte je v tajnosti. Účet je osobní a nesmí ho používat třetí osoby. Účet můžeme zrušit při porušení povinností alebo nečinnosti > 1 rok. Dostupnost účtu může být občas omezena kvůli údržbě.
5. Cena, platby a vlastnické právo
Ceny u Zboží na E-shopu platí v okamžiku Objednávky; v košíku vždy vidíte Celkovou cenu včetně DPH a všech zákonných poplatků.
Způsoby úhrady (splatnost):
Bankovní převod – splatné do 10 dnů; platební údaje obdržíte v potvrzení.
Online platba kartou – přes platební bránu; splatné bezodkladně dle podmínek brány.
Dobírka – úhrada při převzetí zásilky.
Hotově při osobním odběru – platba při převzetí.
Daňový doklad (fakturu) posíláme e-mailem; bude dostupná i v účtu.
Vlastnické právo přechází na vás až úplným zaplacením Celkové ceny a převzetím Zboží.
6. Doručení zboží a přechod nebezpečí škody
Doručujeme do České republiky a Slovenska. Způsoby doručení:
osobní odběr na výdejních místech (např. Zásilkovna, Balíkovna),
dopravci (Česká pošta, PPL, DHL, Zásilkovna).
Termín odeslání: nejpozději do 7 dnů (pokud není u produktu uvedeno jinak). Předpokládaný termín sdělíme v potvrzení Objednávky.
Po převzetí od dopravce zkontrolujte obal; poškození ihned řešte s dopravcem a informujte nás. Ak je obal zjevně poškozen, zásilku nemusíte převzít.Nepřevzetí zásilky není odstoupením od Smlouvy. Pokud k převzetí nedojde z vaší viny, můžeme požadovat náklady na opakované doručení a případně odstoupit od Smlouvy.
Nebezpečí škody na Zboží přechází na vás převzetím; pokud nepřevezmete, přechází ve chvíli, kdy jste převzetí mohli uskutečnit.
7. Práva z vadného plnění (reklamace)
Při přechodu nebezpečí škody zaručujeme, že Zboží je bez vad a odpovídá § 2161 a násl. OZ (mj. jakost, množství, funkčnost, životnost, bezpečnost, příslušenství, návod).
Uplatnění reklamace: e-mailem nebo písemně na adresu sídla; přiložte popis vady a volbu způsobu řešení (oprava, výměna, sleva, odstoupení – dle zákonných podmínek). Vystavíme vám potvrzení o přijetí reklamace.
Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů (nedohodneme-li se jinak). O vyřízení vás informujeme e-mailem. Při oprávněné reklamaci hradíme účelně vynaložené náklady (prokažte doklady). Při výměně vrátíte původní Zboží; náklady nese prodávající.
Podnikatelé: vady je nutné vytknout bez zbytečného odkladu po zjištění; práva z vad se řídí § 2099 až 2117 OZ.
Spotřebitelé: lze uplatnit vadu, která se projeví u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí (pokud zákon nestanoví jinak).
Za vadu se nepovažuje běžné opotřebení nebo vada způsobená nevhodným užitím.
8. Odstoupení od Smlouvy (spotřebitel)
Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů:
od převzetí Zboží;
u více kusů od dodání posledního kusu;
u pravidelných dodávek od první dodávky.
Odstoupení nám pošlete prokazatelně (e-mail / dopis). Vzorový formulář je přílohou.
Zboží zašlete zpět do 14 dnů od odstoupení; náklady na vrácení nesete vy (pokud jsme Smlouvu neporušili). Vrátíme vám zaplacenou cenu včetně poštovného, avšak maximálně ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu dopravy. Peníze vracíme do 14 dnů, nejdříve však po obdržení Zboží nebo prokázání jeho odeslání.Zodpovídáte za snížení hodnoty Zboží vzniklé jiným zacházením, než je nutné k seznámení se s povahou a vlastnostmi.
Odstoupit nelze v případech uvedených v § 1837 OZ (např. zboží upravené podle přání, výrobek vyrobený na míru, rychle se kazící zboží apod.).
Naše odstoupení: můžeme odstoupit před dodáním Zboží, pokud je objektivně nelze dodat (výpadek dodavatele apod.) nebo pokud jsou v Objednávce evidentně nepravdivé údaje.
9. Řešení sporů, stížnosti
Stížnosti vyřizujeme na e-mailu drevovletu@gmail.com.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, www.coi.cz.
Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
10. Závěrečná ustanovení
Právní vztah se řídí právem České republiky. Jste-li spotřebitel, nejsou dotčena vaše práva podle kogentních předpisů vaší země obvyklého pobytu.
Veškerou korespondenci si budeme doručovat elektronicky. My na adresu uvedenou ve Smlouvě / účtu / poslední komunikaci, vy na adresu uvedenou výše.
Tyto Podmínky můžeme měnit; nové znění se použije na Smlouvy uzavřené po nabytí jeho účinnosti. Pokud máte Uživatelský účet nebo máme uzavřenou smlouvu s pravidelným plněním, informaci o změně obdržíte min. 14 dní před účinností e-mailem.
V případech vyšší moci (přírodní události, výpadky subdodavatelů, pandemie apod.) neneseme odpovědnost za prodlení; trvá-li déle než 10 dnů, může kterákoliv strana od Smlouvy odstoupit.
Smlouvu včetně Podmínek archivujeme elektronicky; nepřístupná veřejně. Podmínky a potvrzení objednávky vám vždy posíláme e-mailem – odporúčame uložiť.
Účinnost: od 26. 10. 2025
Ve Víru, dne 26. 10. 2025
Bc. Matej Soroka
